details
Title |
Die "Sustainable University" als informeller Lernkontext |
---|---|
Authors | Adomßent, Maik; Michelsen, Gerd; Rieckmann, Marco; Stoltenberg, Ute |
Source | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 4, S. 9-12 |
Document | full text (471 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bewusstsein; Selbstverantwortung; Informelles Lernen; Lernbedingungen; Lernen; Lernprozess; Projekt; Nachhaltige Entwicklung; Universität; Hochschule; Zeitbudget; Anerkennung; Interdisziplinarität; Realität; Freiwilliger Hilfsdienst; Ehrenamtlicher Helfer; Student; Deutschland; Lüneburg |
sub-discipline | Educational Sociology Higher Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688 |
Language | German |
Year of creation | 2007 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Die Bemühungen der Universität Lüneburg um die Entwicklung einer am Leitbild der Nachhaltigkeit orientierten Lehr-, Lern- und Lebenskultur an der Hochschule sind bereits im Themenheft "Globales Lernen in Forschung und Lehre" vorgestellt worden. In diesem Beitrag wird das dort angesiedelte Forschungs- und Entwicklungsprojekt "Sustainable University - Nachhaltige Entwicklung im Kontext universitärer Aufgabenstellungen" unter der Perspektive informellen Lernens in den Blick genommen. (DIPF/Orig.) |
Abstract (English): | The efforts of the University of Lüneburg concerning the development of a culture of learning, teaching and living at the university geared to the approach of Sustainability have already been described in the ZEP-issue "Globales Lernen in Forschung und Lehre". This article now focusses on the perspective of informal learning within the research- and development-project "Sustainable Development in the context of university tasks" at the University of Lüneburg. (DIPF/Orig.) |
other articles of this journal | ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik Jahr: 2007 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 06.02.2013 |
Citation | Adomßent, Maik; Michelsen, Gerd; Rieckmann, Marco; Stoltenberg, Ute: Die "Sustainable University" als informeller Lernkontext - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 30 (2007) 4, S. 9-12 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-60868 - DOI: 10.25656/01:6086 |