Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelThe field trip as part of spatial (architectural) design art classes
Autor
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 1 (2011) 2, S. 73-86
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Kunstunterricht; Raumgestaltung; Architektur; Raumerfahrung; Schüler; Kompetenzerwerb; Bauplan; Zeichnen; Grundschule; Exkursion; Schulgebäude; Beobachtung; Erfahrungslernen; Räumliche Wahrnehmung
TeildisziplinSchulpädagogik
Fachdidaktik/musische Fächer
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Spatial (architectural) design is one of five fields introduced to pupils as part of art education. In planning architectural design tasks, one should take into consideration the particularities of the architectural design process and enable pupils to experience space and relationships within space through their own movement. Furthermore, pupils should have an opportunity to play the roles of (critical) users as well as co-creators or spatial planners. In this respect, the field trip plays a vital role, as it allows pupils to experience (architectural) space through their own movement, their senses and in a real environment. The architectural experience that the pupils gain differs from their everyday experience of moving through space, as the former is based on education and training, and thus helps pupils develop architecture appreciation. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2011
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am16.08.2012
Empfohlene ZitierungBatic, Janja: The field trip as part of spatial (architectural) design art classes - In: CEPS Journal 1 (2011) 2, S. 73-86 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-65287
Dateien exportieren