Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: The field trip as part of spatial (architectural) design art classes
Autor:
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 1 (2011) 2, S. 73-86
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Kunstunterricht; Raumgestaltung; Architektur; Raumerfahrung; Schüler; Kompetenzerwerb; Bauplan; Zeichnen; Grundschule; Exkursion; Schulgebäude; Beobachtung; Erfahrungslernen; Räumliche Wahrnehmung
Pädagogische Teildisziplin: Schulpädagogik; Fachdidaktik/musische Fächer
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): Spatial (architectural) design is one of five fields introduced to pupils as part of art education. In planning architectural design tasks, one should take into consideration the particularities of the architectural design process and enable pupils to experience space and relationships within space through their own movement. Furthermore, pupils should have an opportunity to play the roles of (critical) users as well as co-creators or spatial planners. In this respect, the field trip plays a vital role, as it allows pupils to experience (architectural) space through their own movement, their senses and in a real environment. The architectural experience that the pupils gain differs from their everyday experience of moving through space, as the former is based on education and training, and thus helps pupils develop architecture appreciation. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2011
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 16.08.2012
Empfohlene Zitierung: Batic, Janja: The field trip as part of spatial (architectural) design art classes - In: CEPS Journal 1 (2011) 2, S. 73-86 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-65287