Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelEncouraging teachers’ and students’ innovation with the support of teacher learning communities
Autor
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 1 (2011) 1, S. 133-152
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Lehrer; Lehrerfortbildung; Lehrerausbildung; Lerngemeinschaft; Kooperatives Lernen; Lerngruppe; Gruppenarbeit; Innovation; Kooperation; Professionalisierung; Interaktion; Curriculumentwicklung; Erfahrungsaustausch; Dialog; Kompetenzentwicklung; Beobachtung; Inhaltsanalyse; Empirische Untersuchung; Spanien
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Hochschulforschung und Hochschuldidaktik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The purpose of this paper is to share knowledge generated through the implementation of “Teaching Innovation Teams” as a strategy for teachers’ professional development and innovation at the University of Alcala (Spain). We analyse the contributions of this strategy to the facilitation of curriculum innovation in higher education and reflect on some of the achievements and results of the activities carried out by these teams, identifying the dilemmas and difficulties that teachers experienced and that hinder the development of curriculum innovations. Finally, we outline some educational contributions of teaching innovation teams understood as a collaborative and formative strategy to facilitate educational change. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2011
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am22.08.2012
Empfohlene ZitierungMargalef García, Leonor: Encouraging teachers’ and students’ innovation with the support of teacher learning communities - In: CEPS Journal 1 (2011) 1, S. 133-152 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-65367
Dateien exportieren