Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Encouraging teachers’ and students’ innovation with the support of teacher learning communities
Autor:
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 1 (2011) 1, S. 133-152
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Lehrer; Lehrerfortbildung; Lehrerausbildung; Lerngemeinschaft; Kooperatives Lernen; Lerngruppe; Gruppenarbeit; Innovation; Kooperation; Professionalisierung; Interaktion; Curriculumentwicklung; Erfahrungsaustausch; Dialog; Kompetenzentwicklung; Beobachtung; Inhaltsanalyse; Empirische Untersuchung; Spanien
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Hochschulforschung und Hochschuldidaktik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The purpose of this paper is to share knowledge generated through the implementation of “Teaching Innovation Teams” as a strategy for teachers’ professional development and innovation at the University of Alcala (Spain). We analyse the contributions of this strategy to the facilitation of curriculum innovation in higher education and reflect on some of the achievements and results of the activities carried out by these teams, identifying the dilemmas and difficulties that teachers experienced and that hinder the development of curriculum innovations. Finally, we outline some educational contributions of teaching innovation teams understood as a collaborative and formative strategy to facilitate educational change. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2011
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 22.08.2012
Empfohlene Zitierung: Margalef García, Leonor: Encouraging teachers' and students' innovation with the support of teacher learning communities - In: CEPS Journal 1 (2011) 1, S. 133-152 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-65367