Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: A case study of Albania’s participation in PISA 2009
Autor:
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 1 (2011) 3, S. 97-118
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): PISA <Programme for International Student Assessment>; Schülerleistung; Leistungsmessung; Bildungssystem; Bildungspolitik; Sozioökonomische Lage; Lesekompetenz; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Mathematische Kompetenz; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Migrationshintergrund; Schüler; Diaspora; Bildungsreform; Empfehlung; Fallstudie; Empirische Forschung; Albanien
Pädagogische Teildisziplin: Vergleichende Erziehungswissenschaft; Empirische Bildungsforschung
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The paper presents a view of the results and progress of Albania in the Programme for International Students’ Assessments 2009 (PISA 2009). The overall goal and objectives of PISA are to offer support and expertise in the field of the evaluation of educational development factors in Albania. One of the methods successfully used for monitoring the achieved progress during the given study period was the estimation and comparison of results with the results of previous PISA participations. A broader comparison of these statistics with those of other PISA participants in the Albanian region provides a real picture of the situation, showing the progress Albania has made and indicating how effective Albania’s educational policies are. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2011
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 28.08.2012
Empfohlene Zitierung: Harizaj, Alfons: A case study of Albania's participation in PISA 2009 - In: CEPS Journal 1 (2011) 3, S. 97-118 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-65693