Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Originaltitel: Positions, dispositions and practices in education policy in Central and South East Europe (research in progress)
Paralleltitel: Polozaji, dispozicije in prakse edukacijskih politik v osrednji in jugovzhodni Evropi (raziskava v teku)
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 2 (2012) 2, S. 109-123
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Bildungspolitik; Bildungsentscheidung; Bildungsminister; Interview; Bourdieu, Pierre; Theorie; Verantwortung; Stellungnahme; Mitteleuropa; Südosteuropa
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): In the article, we present the conceptualisation and selected results of ongoing research dealing with the particular area of top decision making in education in Central and South East Europe. Aiming at a Bourdieuian type of objectification of key agents of decision making in education – ministers – a group of researchers from the region is in the process of interviewing former ministers of education. The interviews should serve as a (frequently omitted) part of the material for a structured analysis of education policy in the region in the times of transition, transformation and metamorphoses in education. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2012
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 10.10.2012
Empfohlene Zitierung: Kos Kecojevic, Ziva; Gaber, Slavko: Positions, dispositions and practices in education policy in Central and South East Europe (research in progress) - In: CEPS Journal 2 (2012) 2, S. 109-123 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-67299