Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
TitelStaying the course: Examining enablers and barriers to student success within undergraduate nursing programmes
Autoren ;
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 3 (2012) 1, S. 59-75
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Krankenschwester; Pflegeberuf; Studium; Abbruch; Studienerfolg; Einflussfaktor; Bachelor-Studiengang; Grounded Theory; Interview; Empirische Untersuchung; Schottland
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Erwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):In line with current trends towards a positive and enhancement-led perspective, this account of a research project carried out in a Scottish university considers the student nurse experience as a lens for examining retention enablers. Two phases of interviews with final year students from a diverse cohort, many of whom were adult learners, informed the development of a series of themes and recommendations for better understanding factors which encourage persistence. A combination of grounded theory thematic analysis and narrative interpretation was used in this research to encourage a rich biographical component. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2012
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am31.10.2012
Empfohlene ZitierungBoyd, Victoria; Mckendry, Stephanie: Staying the course: Examining enablers and barriers to student success within undergraduate nursing programmes - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 3 (2012) 1, S. 59-75 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-67369
Dateien exportieren