Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN:


Titel: Challenges of educational reform in Germany and the potential role of Information Literacy
Autor:
Originalveröffentlichung: 2012, [8] S.
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Informationskompetenz; Medienkompetenz; Medienerziehung; Schulbildung; Curriculum; Unterricht; Strategische Allianz; Bibliothek; Bücherei; Informationszentrum; Deutschland
Pädagogische Teildisziplin: Medienpädagogik; Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
Dokumentart: Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Review-Status unbekannt
Abstract (Englisch): This [paper] will look at the concept of Information Literacy (IL) in the light of some major objectives of current educational reform in Germany. Germany was “shocked” by relatively poor results in the first PISA assessments, which attested Germany a more or less unexpected mediocre achievement in PISA rankings. In consequence, there was a loud and widespread call for educational reforms. Some major aspects of the ensuing debate created a supportive environment for IL principles and opened the door to a public discussion on the relevance of IL in education. This contribution will show the interlinks between educational challenges and IL settings, give a short state of the art of IL in Germany, explain drawbacks of an overarching establishment of IL in education, and propose some basic strategic decisions in order to foster IL in educational settings. (DIPF/Orig.)
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 06.11.2012
Empfohlene Zitierung: Botte, Alexander: Challenges of educational reform in Germany and the potential role of Information Literacy. 2012, [8] S. - URN: urn:nbn:de:0111-opus-67589