Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Originaltitel: A validation study of the national assessment instruments for young English language learners in Norway and Slovenia
Paralleltitel: Studija ugotavljanja veljavnosti dveh nacionalnih preizkusov znanja iz angleseine kot tujega jezika pri mlajsih ucencih na Norveskem in v Sloveniji
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 2 (2012) 3, S. 75-96
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Fremdsprachenunterricht; Grundschule; Kind; Sprachkompetenz; Leistungsmessung; Validität; Sprachtest; Englischunterricht; Testmethodik; Testkonstruktion; Testdurchführung; Testkriterium; Qualitätskontrolle; Testauswertung; Item; Evaluation; Vergleich; Norwegen; Slowenien
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Fachdidaktik/Sprache und Literatur
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): This article is a validation study of two national large-scale tests that measure the language proficiency of 11/12 year-old English learners in Norway and Slovenia. Following the example of Alderson and Banerjee (2008), the authors of the article have employed the EALTA guidelines for good practice to validate the tests, and to formulate major recommendations for improvement of both assessment instruments, where feasible (Alderson & Banerjee, 2008). The results of the validation study show that both national tests in English seem to fulfil most of the EALTA guidelines for good practice, although a few issues related to the test construct and test design procedures need to be re-assessed, and some changes may be required. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2012
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 29.11.2012
Empfohlene Zitierung: Pizorn, Karmen; Moe, Eli: A validation study of the national assessment instruments for young English language learners in Norway and Slovenia - In: CEPS Journal 2 (2012) 3, S. 75-96 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-67883