Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
OriginaltitelConstructing meaning in interaction through picture books
ParalleltitelKonstruiranje pomena pri interakciji s slikanicami
Autor
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 2 (2012) 3, S. 97-117
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Bilderbuch; Englischunterricht; Schüler; Kommentar; Interaktion; Lehrer; Grundschule; Sekundarstufe I; Einstellung <Psy>; Motivation; Dialog; Unterrichtsbeobachtung; Empirische Untersuchung; Qualitative Forschung; Ungarn
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Schulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This qualitative study describes and analyses young language learners’ spontaneous comments while sharing picture books during EFL sessions. It also explores teachers’ responses to learners’ comments, and considers reasons teachers may choose to ignore children’s talk in their first language (L1). Data were collected from young Hungarian learners (ages 5–12) and their teachers, through qualitative processes. The main findings give insights into the role of classroom talk in negotiating meaning in the foreign language and in developing literacy. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2012
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am29.11.2012
Empfohlene ZitierungLugossy, Reka: Constructing meaning in interaction through picture books - In: CEPS Journal 2 (2012) 3, S. 97-117 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-67895
Dateien exportieren