Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Originaltitel: Constructing meaning in interaction through picture books
Paralleltitel: Konstruiranje pomena pri interakciji s slikanicami
Autor:
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 2 (2012) 3, S. 97-117
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Bilderbuch; Englischunterricht; Schüler; Kommentar; Interaktion; Lehrer; Grundschule; Sekundarstufe I; Einstellung <Psy>; Motivation; Dialog; Unterrichtsbeobachtung; Empirische Untersuchung; Qualitative Forschung; Ungarn
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Schulpädagogik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): This qualitative study describes and analyses young language learners’ spontaneous comments while sharing picture books during EFL sessions. It also explores teachers’ responses to learners’ comments, and considers reasons teachers may choose to ignore children’s talk in their first language (L1). Data were collected from young Hungarian learners (ages 5–12) and their teachers, through qualitative processes. The main findings give insights into the role of classroom talk in negotiating meaning in the foreign language and in developing literacy. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2012
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 29.11.2012
Empfohlene Zitierung: Lugossy, Reka: Constructing meaning in interaction through picture books - In: CEPS Journal 2 (2012) 3, S. 97-117 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-67895