Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
OriginaltitelReading ability, reading fluency and orthographic skills: the case of L1 Slovene English as a foreign language students
ParalleltitelBralna spretnost, tekocnost branja in pravopisne spretnosti pri tujem jeziku - anglescini - pri slovenskih ucencih
Autoren ;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 2 (2012) 3, S. 119-139
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Lesekompetenz; Lesegeschwindigkeit; Englischunterricht; Orthographie; Leistungsniveau; Sekundarstufe I; Schuljahr 07; Lesetest; Rechtschreibtest; Empirische Untersuchung; Slowenien
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Schulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This study examined the difference between less-skilled and skilled L1 Slovene English as foreign language (EFL) students in foreign language (L2) fluency and L2 orthographic skills; 93 less-skilled Grade 7 L1 Slovene students and 102 skilled Grade 7 L1 Slovene students participated in the study. The results showed that skilled readers performed better in all fluency and orthographic skills tasks, as the differences between groups were statistically significant. The correlations among all variables showed that L2 fluency and L2 orthographic skills are positively interrelated among both groups, suggesting that higher L2 fluency scores are associated with higher L2 orthography scores. This outcome implies that less-skilled readers need to be greatly exposed to L2 language and be ensured necessary opportunities in- or outside the classroom in L2 learning. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2012
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am29.11.2012
Empfohlene ZitierungErbeli, Florina; Pizorn, Karmen: Reading ability, reading fluency and orthographic skills: the case of L1 Slovene English as a foreign language students - In: CEPS Journal 2 (2012) 3, S. 119-139 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-67904
Dateien exportieren