Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Originaltitel: Failure of the Croatian higher education reform
Paralleltitel: Neuspesno reformiranje hrvaskega visokega solstva
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 2 (2012) 4, S. 29-52
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Hochschulreform; Hochschulsystem; Bologna-Prozess; Bachelor-Studiengang; Master-Studiengang; Europäische Hochschulkooperation; Europapolitik; Hochschulgesetz; Qualifikation; Hochschulautonomie; Hochschulorganisation; Qualität; Qualitätskontrolle; Student; Arbeitsmarktchance; Europäischer Qualifikationsrahmen; Kroatien
Pädagogische Teildisziplin: Hochschulforschung und Hochschuldidaktik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The authors analyse the reasons for Croatian higher education reform since 2003, as well as its consequences. The main proposition of the paper is that the implementation of the Bologna Process in Croatia has failed due to a fundamental misunderstanding of the goals of the process, a lack of correspondence between the cycles of higher education and the European Qualifications Framework, and a lack of international pressure, resulting from the nature of the open method of coordination. The authors present the internal market rules of the European Union and how they affect the national regulation of higher education. The paper deals with the main characteristics of the higher education reform and how it has affected the structure of higher education programmes, the comparability of degrees and qualifications, and student mobility. The authors propose an agenda for a “reform of the reform” that could bring the Croatian system of higher education back onto the European track. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2012
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 10.01.2013
Empfohlene Zitierung: Kurelic, Zoran; Rodin, Sinisa: Failure of the Croatian higher education reform - In: CEPS Journal 2 (2012) 4, S. 29-52 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-70272