Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN:
TitelIdentification of learning situation during prospective teachers’ student teaching in two countries
Autoren ;
Originalveröffentlichung2012, 8 S.
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Mathematik; Mathematikunterricht; Lehramtsstudent; Lehramtsstudium; Referendariat; Referendar; Lehrerausbildung; Reflexion <Phil>; Fallstudie; Unterrichtsstrategie; Vergleichende Forschung; England; Slowakei
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Fachdidaktik/mathematisch-naturwissenschaftliche Fächer
DokumentartMonographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusReview-Status unbekannt
Abstract (Englisch):This paper compares two prospective teachers during student teaching practices from England and Slovakia. According to our theoretical framework, we identified the situations of prospective teachers’ learning for both cases within these settings. Contrasting these two examples help us lighten several key characteristics of prospective teachers’ preparation courses and show us some possibilities for further development in the prospective teachers’ education. (Orig.)
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am04.02.2013
Empfohlene ZitierungŠunderlík, Ján; Ceretková, Sona: Identification of learning situation during prospective teachers’ student teaching in two countries. 2012, 8 S. - URN: urn:nbn:de:0111-opus-71283
Dateien exportieren