Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Identification of learning situation during prospective teachers’ student teaching in two countries
Autoren
Originalveröffentlichung2012, 8 S.
Dokument  (526 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartMonographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusReview-Status unbekannt
Abstract (Englisch):This paper compares two prospective teachers during student teaching practices from England and Slovakia. According to our theoretical framework, we identified the situations of prospective teachers’ learning for both cases within these settings. Contrasting these two examples help us lighten several key characteristics of prospective teachers’ preparation courses and show us some possibilities for further development in the prospective teachers’ education. (Orig.)
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am04.02.2013
QuellenangabeŠunderlík, Ján; Ceretková, Sona: Identification of learning situation during prospective teachers’ student teaching in two countries. 2012, 8 S. - URN: urn:nbn:de:0111-opus-71283 - DOI: 10.25656/01:7128
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen