Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN:
TitelDevelopment of questioning in inquiry-based pedagogy. Pilot study
Autoren ; ;
OriginalveröffentlichungTurcáni, David [Hrsg.]: Young Researchers 2011. PhD Students, Young Scientists and Pedagogues Conference Proceedings. Nitra : Constantine the Philosopher University 2011, S. 802-808
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Mathematik; Mathematikunterricht; Fachdidaktik; EU-Projekt; Entdeckendes Lernen; Forschendes Lernen; Pilotstudie; Slowakei
TeildisziplinFachdidaktik/mathematisch-naturwissenschaftliche Fächer
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-80-8094-946-4
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):In our contribution, we analyse the possibilities for professional development within several seminars which were taught using an IBL [Inquiry-Based Learning] material. We focus on the way the material was taught to the prospective teachers of mathematics during the course Methods of Solving Mathematical Problems. We orientate ourselves on the identification of different levels of questioning during the seminar. In the discussion, we suggest the possibilities of using these findings in the process of better understanding of IBL into the specific educational culture (settings) that will serve in the process of CPD courses development. (DIPF/Orig.)
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
BestellmöglichkeitKaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de
Eintrag erfolgte am04.02.2013
Empfohlene ZitierungSovicová, Miroslava; Šunderlík, Ján; Ceretková, Sona: Development of questioning in inquiry-based pedagogy. Pilot study - In: Turcáni, David [Hrsg.]: Young Researchers 2011. PhD Students, Young Scientists and Pedagogues Conference Proceedings. Nitra : Constantine the Philosopher University 2011, S. 802-808 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-71298
Dateien exportieren