Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN:
TitelScience teacher training through an IBL experience
Autoren ; ; ;
OriginalveröffentlichungBruguière, C. [Hrsg.]; Tiberghien, A. [Hrsg.]; Clément, P. [Hrsg.]: E-Book Proceedings of the ESERA 2011 Conference: Science learning and Citizenship. Lyon, France : European Science Education Research Association 2012, S. 1-6
Dokument (formal und inhaltlich überarbeitete Version)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Mathematik; Fachdidaktik; EU-Projekt; Entdeckendes Lernen; Forschendes Lernen
TeildisziplinFachdidaktik/mathematisch-naturwissenschaftliche Fächer
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-9963-700-44-8
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusReview-Status unbekannt
Abstract (Englisch):Educational research has revealed that inquiry-based learning (IBL) methodologies facilitate science understanding and the development of scientific competences, offering strategies to overcome academic failure and to ensure students’ scientific literacy. A review of the Spanish projects with a focus on science education carried out in the last twenty years, shows very few initiatives explicitly based on the application of IBL approaches, pointing out a potential way to improve science learning. In the present paper, we describe a work aimed at promoting IBL methodologies among teachers. The main purpose is to make prospective teachers aware of the benefits associated with this kind of pedagogies, through offering them the opportunity to live an IBL experience and to reflect on practice. (Orig.)
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
BestellmöglichkeitKaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de
Eintrag erfolgte am07.06.2013
Empfohlene ZitierungAriza, M. R.; Quesada, A.; Abril, A. M.; García, F.J.: Science teacher training through an IBL experience - In: Bruguière, C. [Hrsg.]; Tiberghien, A. [Hrsg.]; Clément, P. [Hrsg.]: E-Book Proceedings of the ESERA 2011 Conference: Science learning and Citizenship. Lyon, France : European Science Education Research Association 2012, S. 1-6 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-72159
Dateien exportieren