Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
The decomposition of privacy in virtual learning rooms as a learning objective
Autoren
OriginalveröffentlichungKommers, Piet [Hrsg.]; Isaias, Pedro [Hrsg.]: Proceedings of the IADIS International Conference e-Society 2008. Lissabon : IADIS Press 2008, S. 597-601
Dokument  (345 KB) (formal überarbeitete Version)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-972-8924-55-3; 9789728924553
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusReview-Status unbekannt
Abstract (Englisch):This paper argues (1) after a short introduction (2) that power can neither be detached from educational processes nor from research processes, but understood and shaped, (3) the current shift of power in teaching and learning reflects the bias of the internet as a space for human behaviour and (4) understanding the decomposition of privacy as a shift of power fostered by the bias of computer technology asks for a reflected use of power by shaping the software and the content used in VLEs. (DIPF/Verlag)
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am03.04.2013
QuellenangabeSwertz, Christian; Dzierzbicka, Agnieszka: The decomposition of privacy in virtual learning rooms as a learning objective - In: Kommers, Piet [Hrsg.]; Isaias, Pedro [Hrsg.]: Proceedings of the IADIS International Conference e-Society 2008. Lissabon : IADIS Press 2008, S. 597-601 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-73421 - DOI: 10.25656/01:7342
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen