Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Originaltitel: Using participatory action research to develop a course module on Education for Sustainable Development in pre-service chemistry teacher education
Paralleltitel: Uporaba akcijskega raziskovanja z udelezbo pri razvoju ucnega modula za izobrazevanje za trajnostni razvoj pri bodocih uciteljih kemije
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 3 (2013) 1, S. 59-78
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Chemieunterricht; Lehrerausbildung; Nachhaltige Entwicklung; Umwelterziehung; Partizipation; Handlungsforschung; Curriculum; Innovation; Lehramtsstudent; Hochschullehrer; Überzeugung; Wissen; Modul; Bewertung; Evaluation; Fallstudie; Deutschland
Pädagogische Teildisziplin: Fachdidaktik/mathematisch-naturwissenschaftliche Fächer; Hochschulforschung und Hochschuldidaktik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): This paper describes the development of a course module on sustainability issues and Education for Sustainable Development in German pre-service chemistry teacher education. The module was inspired by empirical research findings about the knowledge base of student teachers. It was created and cyclically refined using participatory action research. Experience gained during its three-year application will be reflected upon here, including feedback collected from student evaluation sheets. In the end, the participants responded extremely positively to the course. The student teachers stated that the module was interesting, relevant and valuable for their later profession as high school chemistry teachers. They also emphasised that they now felt more competent in the area of sustainability and ESD. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2013
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 15.04.2013
Empfohlene Zitierung: Burmeister, Mareike; Eilks, Ingo: Using participatory action research to develop a course module on Education for Sustainable Development in pre-service chemistry teacher education - In: CEPS Journal 3 (2013) 1, S. 59-78 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-76666