Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  


Titel: A theory in progress? Issues in transformative learning theory
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 4 (2013) 1, S. 33-47
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Erwachsenenbildung; Lernverhalten; Verhaltensänderung; Lerntheorie; Lernpsychologie; Empathie; Lernerfahrung; Erfahrung; Konstruktivismus; Selbstreflexion; Offenheit; Motivation; Methodologie; Empirische Forschung; Theoriendynamik
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Erwachsenenbildung / Weiterbildung
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2000-7426
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The scholarship about transformative learning theory has continued to grow exponentially, although much of the research is redundant with a deterministic emphasis while overlooking the need for more in-depth theoretical analysis. Explanations for this oversight are numerous, including a failure to ground research in primary sources, an over-reliance on literature reviews of transformative learning, lack of critique of original research; marginal engagement in positivist and critical research paradigms, and a lack of involvement in transformative learning by European adult education scholars. In order to stimulate theoretical development, this paper discusses five specific issues that will hopefully provoke further discussion and research. They include the role of experience, empathy, the desire to change, the theory's inherently positive orientation, and the need for research involving positivist and critical approaches. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2013
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 25.04.2013
Empfohlene Zitierung: Taylor, Edward W.; Cranton, Patricia: A theory in progress? Issues in transformative learning theory - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 4 (2013) 1, S. 33-47 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-77056