Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
TitelPerformative ontologies. Sociomaterial approaches to researching adult education and lifelong learning
Autoren ;
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 4 (2013) 1, S. 49-63
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Bildungsforschung; Netzwerk; Theorie; Komplexitätstheorie; Subjektivität; Wissen; Soziale Beziehung; Lernprozess; Methodologie
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Erwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Sociomaterial approaches to researching education, such as those generated by actornetwork theory and complexity theory, have been growing in significance in recent years, both theoretically and methodologically. Such approaches are based upon a performative ontology rather than the more characteristic representational epistemology that informs much research. In this article, we outline certain aspects of sociomaterial sensibilities in researching education, and some of the uptakes on issues related to the education of adults. We further suggest some possibilities emerging for adult education and lifelong learning researchers from taking up such theories and methodologies. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2013
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am25.04.2013
Empfohlene ZitierungFenwick, Tara; Edwards, Richard: Performative ontologies. Sociomaterial approaches to researching adult education and lifelong learning - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 4 (2013) 1, S. 49-63 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-77067
Dateien exportieren