Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  


Titel: Performative ontologies. Sociomaterial approaches to researching adult education and lifelong learning
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 4 (2013) 1, S. 49-63
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Bildungsforschung; Netzwerk; Theorie; Komplexitätstheorie; Subjektivität; Wissen; Soziale Beziehung; Lernprozess; Methodologie
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Erwachsenenbildung / Weiterbildung
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2000-7426
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): Sociomaterial approaches to researching education, such as those generated by actornetwork theory and complexity theory, have been growing in significance in recent years, both theoretically and methodologically. Such approaches are based upon a performative ontology rather than the more characteristic representational epistemology that informs much research. In this article, we outline certain aspects of sociomaterial sensibilities in researching education, and some of the uptakes on issues related to the education of adults. We further suggest some possibilities emerging for adult education and lifelong learning researchers from taking up such theories and methodologies. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2013
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 25.04.2013
Empfohlene Zitierung: Fenwick, Tara; Edwards, Richard: Performative ontologies. Sociomaterial approaches to researching adult education and lifelong learning - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 4 (2013) 1, S. 49-63 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-77067