Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN:


Titel: On effectiveness and efficiency in education. Operationalizing the concepts
Autor:
Originalveröffentlichung: Oelkers, Jürgen [Hrsg.]: Zukunftsfragen der Bildung. Weinheim : Beltz 2001, S. 87-97. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 43)
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Evaluation; Selbstevaluation; Bildungswesen; Schule; Messverfahren; Kosten-Nutzen-Analyse; Zweitsprachenerwerb; Definition; Effektivität; Effizienz
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
Dokumentart: Aufsatz (Sammelwerk)
ISSN: 0514-2717
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The author, first recalls "the theoretical meaning of the concepts of effectiveness and efficiency, and then briefly discusses the traditional, but still perfectly relevant, analytical distinction between internal and external evaluation. Section 3 is devoted to a brief presentation of some of the problems of identification and measurement raised by these concepts, particularly with respect to appropriately defining the inputs and the outputs on which effectiveness and efficiency rest. Section 4 presents the application to the relative effectiveness of school and non-school channels for foreign language acquisition, and section 5 contains a brief conclusion." (DIPF/orig.)
Beitrag in: Zukunftsfragen der Bildung
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 25.11.2013
Empfohlene Zitierung: Grin, Francois: On effectiveness and efficiency in education. Operationalizing the concepts - In: Oelkers, Jürgen [Hrsg.]: Zukunftsfragen der Bildung. Weinheim : Beltz 2001, S. 87-97. - (Zeitschrift für Pädagogik, Beiheft; 43) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-79167