Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN:
DOI:  
TitelAssessing Business Knowledge of Students in German Higher Education
Autor
OriginalveröffentlichungFaßhauer, Uwe [Hrsg.]; Fürstenau, Bärbel [Hrsg.]; Wuttke, Eveline [Hrsg.]: Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2013. Opladen [u.a.] : Budrich 2013, S. 47-59. - (Schriftenreihe der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE))
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Wirtschaftspädagogik; Betriebswirtschaftslehre; Hochschulbildung; Fachspezifik; Kompetenzerwerb; Wissenserwerb; Testkonstruktion; Empirische Forschung; Deutschland
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Hochschulforschung und Hochschuldidaktik
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-3-8474-0127-8
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Different stakeholders frequently claim that there is a gap between academic training and professional requirements. One possible scientific approach toward these recent criticisms is to develop and implement standardized assessments of learning outcomes in higher education. The availability of standardized test instruments potentially enables research into the constitution of students’ knowledge and the supposed gaps. More importantly, criteria for successful and unsuccessful knowledge development can be identified and used as valid sources of information for all stakeholders of higher education (e.g. students, university employees and policy makers). In this paper, domain-specific knowledge is viewed as one key component of professional competence. However, for the genesis of competent action, a combination of different types of knowledge and knowledge organization is necessary, as well as volitional, motivational and social dispositions of the individual. ... The goal of this paper is to describe the development of a test that covers
basic business knowledge in line with content covered by compulsory undergraduate business courses. (DIPF/Orig.)
Beitrag in:Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2013
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
BestellmöglichkeitKaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de
Eintrag erfolgte am29.08.2013
Empfohlene ZitierungJähnig, Christine Caroline: Assessing Business Knowledge of Students in German Higher Education - In: Faßhauer, Uwe [Hrsg.]; Fürstenau, Bärbel [Hrsg.]; Wuttke, Eveline [Hrsg.]: Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2013. Opladen [u.a.] : Budrich 2013, S. 47-59. - (Schriftenreihe der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-80634
Dateien exportieren