Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN:
DOI:  


Titel: Assessing Business Knowledge of Students in German Higher Education
Autor:
Originalveröffentlichung: Faßhauer, Uwe [Hrsg.]; Fürstenau, Bärbel [Hrsg.]; Wuttke, Eveline [Hrsg.]: Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2013. Opladen [u.a.] : Budrich 2013, S. 47-59. - (Schriftenreihe der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE))
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Wirtschaftspädagogik; Betriebswirtschaftslehre; Hochschulbildung; Fachspezifik; Kompetenzerwerb; Wissenserwerb; Testkonstruktion; Empirische Forschung; Deutschland
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Hochschulforschung und Hochschuldidaktik
Dokumentart: Aufsatz (Sammelwerk)
ISBN: 978-3-8474-0127-8
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): Different stakeholders frequently claim that there is a gap between academic training and professional requirements. One possible scientific approach toward these recent criticisms is to develop and implement standardized assessments of learning outcomes in higher education. The availability of standardized test instruments potentially enables research into the constitution of students’ knowledge and the supposed gaps. More importantly, criteria for successful and unsuccessful knowledge development can be identified and used as valid sources of information for all stakeholders of higher education (e.g. students, university employees and policy makers). In this paper, domain-specific knowledge is viewed as one key component of professional competence. However, for the genesis of competent action, a combination of different types of knowledge and knowledge organization is necessary, as well as volitional, motivational and social dispositions of the individual. ... The goal of this paper is to describe the development of a test that covers
basic business knowledge in line with content covered by compulsory undergraduate business courses. (DIPF/Orig.)
Beitrag in: Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2013
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Bestellmöglichkeit: Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de
Eintrag erfolgte am: 29.08.2013
Empfohlene Zitierung: Jähnig, Christine Caroline: Assessing Business Knowledge of Students in German Higher Education - In: Faßhauer, Uwe [Hrsg.]; Fürstenau, Bärbel [Hrsg.]; Wuttke, Eveline [Hrsg.]: Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2013. Opladen [u.a.] : Budrich 2013, S. 47-59. - (Schriftenreihe der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-80634