Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelDifferences in the educational paths of entrepreneurs and employees
Autoren ; ;
OriginalveröffentlichungEmpirical research in vocational education and training 2 (2010) 2, S. 83-105
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Bildungsniveau; Bildungsverlauf; Bildungssystem; Durchlässigkeit; Unternehmer; Angestellter; Empirische Untersuchung; Schweiz
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Berufs- und Wirtschaftspädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN1877-6337
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):This paper examines whether individuals who become either entrepreneurs or employees follow systematically different educational paths to a given educational level. Following Lazear's jack-of-all-trades theory, we expect that entrepreneurs aim at a balanced set of different skills - that is, they combine academic and vocational skills - while employees specialize in one skill. This means that entrepreneurs follow educational paths that combine different types of education, while employees follow same-type paths while climbing up the educational ladder. We use the Swiss Labor Force Survey to test our hypothesis. Our empirical findings are in line with Lazear's theory and indicate that individuals who change between different types of education and acquire a more balanced set of skills are more likely to become entrepreneurs. Thus, the permeability of a country-specific educational system is one crucial determinant of entrepreneurship. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEmpirical research in vocational education and training Jahr: 2010
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am15.10.2013
Empfohlene ZitierungBackes-Gellner, Uschi; Tuor, Simone N.; Wettstein, Daniela: Differences in the educational paths of entrepreneurs and employees - In: Empirical research in vocational education and training 2 (2010) 2, S. 83-105 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-82478
Dateien exportieren