Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Student errors: how teachers diagnose them and how they respond to them
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: Empirical research in vocational education and training 2 (2010) 2, S. 147-162
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Kompetenz; Empirische Untersuchung; Fragebogen; Unterrichtsbeobachtung; Lehrer; Lehrerverhalten; Schülerfehler; Lehr-Lern-Forschung; Lernerfahrung; Lernkultur; Unterrichtskommunikation
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Schulpädagogik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 1877-6337
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: (Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch): Current pedagogical discourse has established that teacher competence is a condition sine qua non for high level performance in the classroom. Nevertheless questions of conceptualising and measuring teacher competence have yet to be answered. In our study we analyse a facet of teacher competence essential to successful learning processes; namely, teacher competence when diagnosing and responding to student errors in a constructive manner. Two pilot studies investigate how students perceive "error culture" in their classrooms, and how teachers deal with learner errors during lessons. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: Empirical research in vocational education and training Jahr: 2010
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 15.10.2013
Empfohlene Zitierung: Seifried, Jürgen; Wuttke, Eveline: Student errors: how teachers diagnose them and how they respond to them - In: Empirical research in vocational education and training 2 (2010) 2, S. 147-162 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-82501