Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelStudent errors: how teachers diagnose them and how they respond to them
Autoren ;
OriginalveröffentlichungEmpirical research in vocational education and training 2 (2010) 2, S. 147-162
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Kompetenz; Empirische Untersuchung; Fragebogen; Unterrichtsbeobachtung; Lehrer; Lehrerverhalten; Schülerfehler; Lehr-Lern-Forschung; Lernerfahrung; Lernkultur; Unterrichtskommunikation
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Schulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN1877-6337
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):Current pedagogical discourse has established that teacher competence is a condition sine qua non for high level performance in the classroom. Nevertheless questions of conceptualising and measuring teacher competence have yet to be answered. In our study we analyse a facet of teacher competence essential to successful learning processes; namely, teacher competence when diagnosing and responding to student errors in a constructive manner. Two pilot studies investigate how students perceive "error culture" in their classrooms, and how teachers deal with learner errors during lessons. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEmpirical research in vocational education and training Jahr: 2010
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am15.10.2013
Empfohlene ZitierungSeifried, Jürgen; Wuttke, Eveline: Student errors: how teachers diagnose them and how they respond to them - In: Empirical research in vocational education and training 2 (2010) 2, S. 147-162 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-82501
Dateien exportieren