Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelCan a standardised aptitude test predict the training success of apprentices? Evidence from a case study in Switzerland
Autor
OriginalveröffentlichungEmpirical research in vocational education and training 3 (2011) 2, S. 105-128
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Ausbildungsfähigkeit; Schüler; Standardisierter Test; Eignungstest; Determinante; Einstellungsvoraussetzung; Bewerberauswahl; Ausbildungsplatzbewerber; Ausbildungserfolg; Fallstudie; Schweiz
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Berufs- und Wirtschaftspädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN1877-6337
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):Due to widely spread distrust in the signaling value of school grades, Swiss employers require external standardised aptitude test results in the process of recruiting new apprentices. However, the predictive quality of such tests has never been thoroughly researched. Therefore, this case study analyses whether aptitude tests can improve the ability of firms to predict success in apprenticeship training. I find that such tests do not add information that explains the success in VET schooling (school grades during the first and second years of apprenticeship training), the probability of unexcused vocational school absences, or the likelihood of a premature termination of the apprenticeship contract. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEmpirical research in vocational education and training Jahr: 2011
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am12.11.2013
Empfohlene ZitierungSiegenthaler, Michael: Can a standardised aptitude test predict the training success of apprentices? Evidence from a case study in Switzerland - In: Empirical research in vocational education and training 3 (2011) 2, S. 105-128 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-82553
Dateien exportieren