Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Can a standardised aptitude test predict the training success of apprentices? Evidence from a case study in Switzerland
Autor:
Originalveröffentlichung: Empirical research in vocational education and training 3 (2011) 2, S. 105-128
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Ausbildungsfähigkeit; Schüler; Standardisierter Test; Eignungstest; Determinante; Einstellungsvoraussetzung; Bewerberauswahl; Ausbildungsplatzbewerber; Ausbildungserfolg; Fallstudie; Schweiz
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Berufs- und Wirtschaftspädagogik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 1877-6337
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: (Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch): Due to widely spread distrust in the signaling value of school grades, Swiss employers require external standardised aptitude test results in the process of recruiting new apprentices. However, the predictive quality of such tests has never been thoroughly researched. Therefore, this case study analyses whether aptitude tests can improve the ability of firms to predict success in apprenticeship training. I find that such tests do not add information that explains the success in VET schooling (school grades during the first and second years of apprenticeship training), the probability of unexcused vocational school absences, or the likelihood of a premature termination of the apprenticeship contract. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: Empirical research in vocational education and training Jahr: 2011
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 12.11.2013
Empfohlene Zitierung: Siegenthaler, Michael: Can a standardised aptitude test predict the training success of apprentices? Evidence from a case study in Switzerland - In: Empirical research in vocational education and training 3 (2011) 2, S. 105-128 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-82553