Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: The curriculum-instruction-assessment triad
Autor:
Originalveröffentlichung: Empirical research in vocational education and training 4 (2012) 1, S. 5-25
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Kompetenzmessung; Lehr-Lern-Forschung; Lernumgebung; Didaktik; Curriculum; Unterricht; Kaufmännische Ausbildung; Unternehmer; E-Learning; Technologiebasiertes Testen; Item-Response-Theorie
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Berufs- und Wirtschaftspädagogik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 1877-6337
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: (Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch): International experiences demonstrate that different research traditions lead to different strategies to explain and to develop educational progress. There is a European tradition which focusses for the curriculum and instruction domains on a subject-didactical endeavor, but does not develop comparably an assessment culture. On the other hand we find a mainly US-american dominated tradition (also strongly supported by psychology) which foster the assessment domain under a neglect of content and teaching/learning conditions. By pointing out the mutual dependency of curriculum, instruction and assessment - as it is expressed by the triad metaphor - the necessity is underlined to develop consequently, simultaneously and co-ordinatedly the dimensions of curriculum, instruction and assessment with their interdependency. Necessity and advantages of this approach are worked out. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: Empirical research in vocational education and training Jahr: 2012
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 12.11.2013
Empfohlene Zitierung: Achtenhagen, Frank: The curriculum-instruction-assessment triad - In: Empirical research in vocational education and training 4 (2012) 1, S. 5-25 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-82563