Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Effects of double qualifications on various dimensions of job satisfaction
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: Empirical research in vocational education and training 4 (2012) 2, S. 95-114
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Empirische Forschung; Korrelation; Zufriedenheit; Einkommen; Arbeit; Doppelqualifikation; Deutschland
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Berufs- und Wirtschaftspädagogik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 1877-6337
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: (Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch): Using a sample of graduates from a unique employee survey, this paper analyses the individual effects of double qualifications, i.e. of first taking up vocational training after obtaining the German upper secondary school-leaving certificate (Abitur) instead of going straight on to university. Our estimations take into account the potential endogeneity of having a double qualification. We find that the effects of double qualifications on wages and on eleven single dimensions of job satisfaction are either significantly positive or insignificant, but never significantly negative. Our results suggest that individual risk considerations are of minor importance in the context of double qualifications; however, such complex educational paths provide valuable labour market information for individuals. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: Empirical research in vocational education and training Jahr: 2012
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 22.10.2013
Empfohlene Zitierung: Bellmann, Lutz; Stephani, Jens: Effects of double qualifications on various dimensions of job satisfaction - In: Empirical research in vocational education and training 4 (2012) 2, S. 95-114 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-82573