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Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelWhich firms train disadvantaged youth?
Autor
OriginalveröffentlichungEmpirical research in vocational education and training 4 (2012) 2, S. 115-130
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Pilotprojekt; Benachteiligtenförderung; Übergang Schule - Beruf; Determinante; Elektroindustrie; Berufseinmündung; Ausbildungsbereitschaft; Metallindustrie; Unternehmen; Benachteiligter Jugendlicher; Betriebliche Berufsausbildung; Baden-Württemberg; Deutschland
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Berufs- und Wirtschaftspädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN1877-6337
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):The integration of disadvantaged youth into the labour market is a challenging policy issue. Since young people gain most from work experience and learning provided by firms, hence within apprenticeships, firms play a crucial role in training disadvantaged youths. Knowing firm characteristics that moderate the selection of firms in such training schemes might help to design more effective and efficient policy measures. This paper estimates the determinants of firms that participate in a training programme for disadvantaged youth in Germany. The paper shows that firms with greater training capacity in terms of full-time instructors and own training facilities and firms willing to invest own additional resources in the training of disadvantaged youth are more likely to participate in this training scheme. On the contrary, firm size, an increasing demand for skilled workers and difficulties in finding apprentices do not influence the participation. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEmpirical research in vocational education and training Jahr: 2012
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Eintrag erfolgte am22.10.2013
Empfohlene ZitierungMohrenweiser, Jens: Which firms train disadvantaged youth? - In: Empirical research in vocational education and training 4 (2012) 2, S. 115-130 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-82586
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