Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Originaltitel: The benefits of management and organisation: a case study in young language learners’ classrooms
Paralleltitel: Prednosti vodenja in organizacije razreda: studija primera poucevanja jezika mlajsih ucencev
Autor:
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 3 (2013) 3, S. 87-104
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Grundschule; Schülerzentrierter Unterricht; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Klassenmanagement; Staatliche Schule; Privatschule; Lehrerzentrierter Unterricht; Vergleich; Handlungsforschung; Fallstudie; Qualitative Forschung; Empirische Untersuchung; Griechenland
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Fachdidaktik/Sprache und Literatur
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): This study focuses on primary language education within a Greek region: specifically, on the positive effects of classroom management and organisation on a student-centred approach of teaching. In the case of the Greek education system, language teachers are encouraged to adopt student-centred approaches in their classroom but have not received any guidance on how to do so. Language educators are reluctant to abandon their teacher-centred ways, because they have not been trained to apply classroom management and organisation techniques that could support a student-centred environment. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2013
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 09.10.2013
Empfohlene Zitierung: Giannikas, Christina Nicole: The benefits of management and organisation: a case study in young language learners' classrooms - In: CEPS Journal 3 (2013) 3, S. 87-104 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-82644