Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
OriginaltitelEuropean higher education area and the introduction of a quality assurance program in Greek universities: is policy-oriented learning present?
ParalleltitelEvropski visokosolski prostor in vpeljava programa za zagotavljanje kakovosti na grskih univerzah - ali obstaja produkcija s politikami usmerjenega ucenja?
Autoren ;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 3 (2013) 3, S. 105-124
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Hochschulbildung; Hochschulsystem; Universität; Qualitätssicherung; Europäische Hochschulkooperation; Hochschulpolitik; Zielorientierung; Programm; Wertorientierung; Überzeugung; Netzwerk; Interview; Diskursanalyse; Griechenland
TeildisziplinHochschulforschung und Hochschuldidaktik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This paper aims to investigate the production (or not) of policy-oriented learning during the establishment and implementation of a specific policy program in the policy sub-system of the Greek university as well as the interpretation of the existence (or not) of policy-oriented learning. The theoretical tools were drawn mainly from the theoretical work of Sabatier and Jenkins-Smith, termed the “advocacy coalition framework (ACF)”. The Greek university is therefore considered to be a policy subsystem in which actors form coalition networks that share policy core beliefs and values, and engage in coordinated action in order to translate these beliefs and values into public policy. Thirty-five semi-structured interviews were used for the production of data, in combination with policy paper analysis. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2013
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am09.10.2013
Empfohlene ZitierungStamelos, George; Kavasakalis, Aggelos: European higher education area and the introduction of a quality assurance program in Greek universities: is policy-oriented learning present? - In: CEPS Journal 3 (2013) 3, S. 105-124 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-82650
Dateien exportieren