Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: The sorting of workers across job tasks: an application to graduates and occupational choice
Autor:
Originalveröffentlichung: Empirical research in vocational education and training 3 (2011) 1, S. 5-19
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Berufsanforderung; Berufliche Kompetenz; Arbeitsmarktforschung; Akkordarbeit; Berufswahl; Akademiker; Empirische Forschung; Großbritannien
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Berufs- und Wirtschaftspädagogik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 1877-6337
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: (Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch): In this paper, workers are assumed to acquire task-specific skills prior to labor market entry. The theoretical framework on tasks assumes that workers sort across jobs based on comparative advantage in tasks. I derive three propositions of this conceptual framework which are verified empirically. I find that (i) major choice is an important determinant of what tasks workers do at their job; (ii) graduates majored in the same field self-select into occupations with similar task content and (iii) also the wages of these graduates is correlated strongest when they do similar tasks. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: Empirical research in vocational education and training Jahr: 2011
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 17.10.2013
Empfohlene Zitierung: Rocher, Stijn: The sorting of workers across job tasks: an application to graduates and occupational choice - In: Empirical research in vocational education and training 3 (2011) 1, S. 5-19 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-82669