Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Implementing competence assessment in university education. A comment on using the Collegiate Learning Assessment as a prototype
Autor:
Originalveröffentlichung: Empirical research in vocational education and training 4 (2012) 1, S. 91-94
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Kompetenzmessung; Hochschulbildung; Messinstrument; Hochschullehrer; Lehrerfortbildung; Qualität; Effektivität; Prototyp; Kommentar
Pädagogische Teildisziplin: Hochschulforschung und Hochschuldidaktik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 1877-6337
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: (Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch): The development of instruments such as the Collegiate Learning Assessment (CLA) requires high expertise in educational assessment as well as methodological and technical rigor. The CLA is based on a clear conceptualization of competence and uses frontline methods. It can therefore serve as a prototype for other areas of competence assessment beyond business education. Measuring university effectiveness is likely to remain a key point on the agenda of university reform. However, assessment of learning outcomes can be effective only if it is combined with appropriate measures for improving performance, such as the systematic training and certification of novice university teachers. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: Empirical research in vocational education and training Jahr: 2012
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 21.10.2013
Empfohlene Zitierung: Seidel, Tina: Implementing competence assessment in university education. A comment on using the Collegiate Learning Assessment as a prototype - In: Empirical research in vocational education and training 4 (2012) 1, S. 91-94 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-82757