Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Testing the role of screening with vocational skills: the case of post-secondary initial vocational training institutes in Greece
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: Empirical research in vocational education and training 4 (2012) 2, S. 149-161
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Humankapital; Berufliche Kompetenz; Berufsbildungssystem; Arbeitsmarkt; Berufliche Qualifikation; Berufliche Erstausbildung; Fallstudie; Griechenland
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Berufs- und Wirtschaftspädagogik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 1877-6337
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: (Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch): The paper examines whether post secondary initial vocational training acts as a filter in the private sector segment of the Greek labour market, using a sample consisting of post secondary initial vocational training graduates and secondary education graduates (control group). The results suggest that no screening is evident in the case of male employees, whereas the hypothesis of «weak» screening cannot be rejected in the case of female employees. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: Empirical research in vocational education and training Jahr: 2012
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 22.10.2013
Empfohlene Zitierung: Tsamadias, Constantinos; Chanis, Stefanos: Testing the role of screening with vocational skills: the case of post-secondary initial vocational training institutes in Greece - In: Empirical research in vocational education and training 4 (2012) 2, S. 149-161 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-82765