Detailanzeige
Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung zugänglich unter
URN: urn:nbn:de:0111-opus-82840
DOI: 10.25656/01:8284; 10.3224/86649304
URN: urn:nbn:de:0111-opus-82840
DOI: 10.25656/01:8284; 10.3224/86649304
Titel |
Research and development in adult education. Fields and trends |
---|---|
Autor | Oliver, Esther |
Originalveröffentlichung | Opladen u.a. : Verlag Barbara Budrich 2010, 135 S. - (Study guides in adult education) |
Dokument | Volltext (1.432 KB) |
Lizenz des Dokumentes | |
Schlagwörter (Deutsch) | Bildungsforschung; Chancengleichheit; Soziale Partizipation; Soziale Integration; EU-Programm; Fachkenntnisse; Leistungsbeurteilung; Lernen; Spracherwerb; Politik; Arbeitsplatz; Professionalisierung; Qualifizierung; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Weiterbildner; Anerkennung; Geschlechtsspezifik; Zugangsvoraussetzung; Europäische Union; Arbeitnehmer; Ausländer; Ausländerin; Einwanderer; Migrant |
Teildisziplin | Sozialpädagogik Erwachsenenbildung / Weiterbildung |
Dokumentart | Monographie, Sammelwerk oder Erstveröffentlichung |
ISBN | 978-3-86649-304-9; 9783866493049 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2010 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | The importance of adult education has been growing steadily, whether it's with regard to migration, societal inclusion, the work place, or the professionalization of adult educators themselves. By providing an international perspective on the most important research issues in adult education, this study guide offers a wealth of up-to-date information for anyone interested in this diverse field. The book is designed as a text book providing didactic material for discussion and further exploration of a wide range of adult education research from an international perspective. From the Contents: EU policy in Education and AE: links with Research opportunities on the field Support for Research in Adult Education in the European Union Main areas of Research in AE at the International level - Research on Migration. - Research on Inclusion, Access and Participation - Professionals, Assessment and Counselling - Learning in the Workplace. Forschungsmethode: deskriptive Studie. (Text excerpt, IAB-Doku) |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Bestellmöglichkeit | Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de |
Eintrag erfolgte am | 16.10.2013 |
Quellenangabe | Oliver, Esther: Research and development in adult education. Fields and trends. Opladen u.a. : Verlag Barbara Budrich 2010, 135 S. - (Study guides in adult education) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-82840 - DOI: 10.25656/01:8284; 10.3224/86649304 |