Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  


Titel: Ambiguities and paradoxes in a competence-based approach to vocational education and training in France
Autor:
Originalveröffentlichung: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 4 (2013) 2, S. 111-127
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Berufsausbildung; Kompetenz; Modell; Behaviorismus; Konstruktivismus; Sozialer Konstruktivismus; Begriffsdefinition; Lerntheorie; Methodologie; Sozialarbeiter; Sonderpädagoge; Krankenschwester; Berufsfeld; Bildungsprogramm; Dokument; Analyse; Frankreich
Pädagogische Teildisziplin: Berufs- und Wirtschaftspädagogik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2000-7426
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): This article aims to show the effects of the prevalence of the competence regime within several sectors of vocational education and training in France. The first part of the article outlines the origin of the concept of competence and the evolution of its meaning. Later, the underlying theoretical and epistemological foundations are examined and two different paradigms are distinguished. The second part of the article focuses on ambiguities and paradoxes of effect of competence approaches, in specific educational programmes in the healthcare professions and social work in France. This study is based on the analysis of a corpus of documents concerning French vocational education and training that use a competence-based approach. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2013
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 25.10.2013
Empfohlene Zitierung: Hébrard, Pierre: Ambiguities and paradoxes in a competence-based approach to vocational education and training in France - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 4 (2013) 2, S. 111-127 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-82922