Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  


Titel: Rethinking generic skills
Autor:
Originalveröffentlichung: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 4 (2013) 2, S. 129-138
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Erwachsenenbildung; Erwachsener; Sprache; Semiotik; Symbol; Informelles Lernen; Fähigkeit; Wissen; Kompetenz; Soziokulturelle Theorie; Lernbedingungen; Bildungspolitik; Diskursanalyse; Großbritannien; Europäische Union
Pädagogische Teildisziplin: Erwachsenenbildung / Weiterbildung
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2000-7426
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The paper provides a critical analysis of the notion of generic or transversal skills contained with European Union policy discourses. The author presents a conceptual framework that challenges the idea that generic skills are universal, transferable and autonomous. An alternative analysis is put forward that argues the case for contextualising skills and knowledge within particular understandings and cultures that are more collective than individualistic in nature. The arguments are framed within wider cross-disciplinary debates in linguistics, geosemiotics and social-cultural theory and build upon an earlier paper exploring core skills in the UK (Canning, 2007). (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2013
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 25.10.2013
Empfohlene Zitierung: Canning, Roy: Rethinking generic skills - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 4 (2013) 2, S. 129-138 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-82935