Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
OriginaltitelOn teaching problem solving in school mathematics
ParalleltitelO poucevanju resevanja problemov v solski matematiki
Autoren ; ;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 3 (2013) 4, S. 9-23
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Mathematikunterricht; Problemlösen; Kompetenzentwicklung; Schuljahr 03; Didaktik; Forschungsstand; Forschungsorganisation; Aufgabe; Unterrichtsmethode; Unterrichtsentwicklung; Schüler; Mathematisches Denken; Aufgabenlösen; Lehrer; Curriculum; Empirische Forschung; Finnland
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Fachdidaktik/mathematisch-naturwissenschaftliche Fächer
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):The article begins with a brief overview of the situation throughout the world regarding problem solving. The activities of the ProMath group are then described, as the purpose of this international research group is to improve mathematics teaching in school. One mathematics teaching method that seems to be functioning in school is the use of open problems (i.e., problem fields). Next we discuss the objectives of the Finnish curriculum that are connected with problem solving. Some examples and research results are taken from a Finnish-Chilean research project that monitors the development of problem-solving skills in third grade pupils. Finally, some ideas on "teacher change" are put forward. It is not possible to change teachers, but only to provide hints for possible change routes: the teachers themselves should work out the ideas and their implementation. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2013
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am13.01.2014
Empfohlene ZitierungPehkonen, Erkki; Näveri, Liisa; Laine, Anu: On teaching problem solving in school mathematics - In: CEPS Journal 3 (2013) 4, S. 9-23 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-84981
Dateien exportieren