Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
OriginaltitelApplying cooperative techniques in teaching problem solving
ParalleltitelUporaba sodelovalnih tehnik pri poucevanju resevanja problemov
Autor
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 3 (2013) 4, S. 61-78
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Problemlösen; Mathematikunterricht; Kooperativer Unterricht; Kooperatives Lernen; Wirkung; Lehrerrolle; Schüler; Sekundarbereich; Aufgabe; Aufgabenlösen; Handlungsforschung; Experimentelle Untersuchung; Ungarn
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Fachdidaktik/mathematisch-naturwissenschaftliche Fächer
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Teaching how to solve problems - from solving simple equations to solving difficult competition tasks - has been one of the greatest challenges for mathematics education for many years. Trying to find an effective method is an important educational task. Among others, the question arises as to whether a method in which students help each other might be useful. The present article describes part of an experiment that was designed to determine the effects of cooperative teaching techniques on the development of problem-solving skills. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2013
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am13.01.2014
Empfohlene ZitierungBarczi, Krisztina: Applying cooperative techniques in teaching problem solving - In: CEPS Journal 3 (2013) 4, S. 61-78 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-85014
Dateien exportieren