Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Buch (Monographie oder Sammelwerk) zugänglich unter
URN:


Titel: Mapping Policies and Practices for the Preparation of Teachers for Inclusive Education in Contexts of Social and Cultural Diversity. Montenegro Country Report
Autoren: ; ; ;
Weitere Beteiligte: Camilleri, Anthony F. [Hrsg.]; Pantić, Nataša [Hrsg.]; Closs, Alison [Mitarb.]; Ivošević, Vanja [Mitarb.]; Zgaga, Pavel [Mitarb.]
Originalveröffentlichung: Torino : European Training Foundation 2010, 87 S.
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Inklusion; Lehrerausbildung; Lehrerbildung; Lehrerfortbildung; Kultureller Unterschied; Sozialer Unterschied; Balkan-Staaten; Montenegro
Pädagogische Teildisziplin: Vergleichende Erziehungswissenschaft; Bildungsorganisation, Bildungsplanung und Bildungsrecht
Dokumentart: Buch (Monographie oder Sammelwerk)
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Review-Status unbekannt
Abstract (Englisch): This report is one of seven being prepared in the context of a regional study entitled Mapping Policies and Practices for the Preparation of Teachers for Inclusive Education in Contexts of Social and Cultural Diversity, which was commissioned by the European Training Foundation (ETF) and is being conducted by SCIENTER and the Centre for Education Policy. It focuses on policies and practices for the preparation of teachers for inclusive education in Montenegro, with particular focus on pre-service education and in-service professional development. This is a qualitative study exploring the perceptions of the relevant actors through document analysis, interviews and focus groups, and, to a lesser extent, qualitative information collected in an online survey. (DIPF/author)
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 15.01.2014
Empfohlene Zitierung: Milic, Tamara; Maric, Anita; Boskovic, Velibor; Scepovic, Vanja: Mapping Policies and Practices for the Preparation of Teachers for Inclusive Education in Contexts of Social and Cultural Diversity. Montenegro Country Report. Torino : European Training Foundation 2010, 87 S. - URN: urn:nbn:de:0111-opus-85297