Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Sammelwerk) zugänglich unter
URN:


Titel: Dealing with 'western classical music' in Indian music schools. A case study in Kolkata, Bangalore, Goa and Mumbai
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: Knigge, Jens [Hrsg.]; Niessen, Anne [Hrsg.]: Musikpädagogisches Handeln. Begriffe, Erscheinungsformen, politische Dimensionen. Essen : Die Blaue Eule 2012, S. 112-131. - (Musikpädagogische Forschung; 33)
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Musikpädagogik; Vergleichende Forschung; Fallstudie; Musikschule; Instrumentalunterricht; Indien
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Fachdidaktik/musische Fächer
Dokumentart: Aufsatz (Sammelwerk)
ISBN: 978-3-89924-346-8
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): This article summarizes the design and results of an efficiency study that accompanied a skill-enhancement project for Indian teachers of Western classical music in selected cities in India, undertaken by the Goethe-Institut Kolkata from 2009 to 2011 in collaboration with the University of Music Würzburg. At the same time it contributes to a segment of comparative music educational research with an interdisciplinary approach to provide further thoughts on a methodological and theoretical foundation in comparative music educational research. The framework of this case study is a challenge for the researcher since it evokes right from the beginning various prejudices ranging from postcolonial criticism to political intentions and workouts of (German) development policies and so forth; however, by understanding comparative research as the careful evaluation of one’s diversity of experience by acknowledging that this music praxis has roots in the past as well as in the present leads to an adjustment and a holistic understanding of this segment of music education in India. (DIPF/Orig.)
Beitrag in: Musikpädagogisches Handeln. Begriffe, Erscheinungsformen, politische Dimensionen
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Bestellmöglichkeit: Kaufmöglichkeit prüfen in buchhandel.de
Eintrag erfolgte am: 07.04.2014
Empfohlene Zitierung: Clausen, Bernd; Chatterjee, Sebanti: Dealing with 'western classical music' in Indian music schools. A case study in Kolkata, Bangalore, Goa and Mumbai - In: Knigge, Jens [Hrsg.]; Niessen, Anne [Hrsg.]: Musikpädagogisches Handeln. Begriffe, Erscheinungsformen, politische Dimensionen. Essen : Die Blaue Eule 2012, S. 112-131. - (Musikpädagogische Forschung; 33) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-87534