Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
OriginaltitelThe philosophy and approach on which the PROFILES project is based
ParalleltitelFilozofija in pristop, na katerem temelji projekt PROFILES
Autoren ;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 4 (2014) 1, S. 9-29
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Entdeckendes Lernen; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Schüler; Motivation; Unterrichtsmethode; Konstruktivismus; Medienkompetenz; Naturwissenschaftliche Kompetenz; Förderung; Schülerorientierter Unterricht; Unterrichtsgestaltung; Sekundarbereich; Projekt
TeildisziplinSchulpädagogik
Fachdidaktik/mathematisch-naturwissenschaftliche Fächer
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This article sets out to describe the PROFILES project, an European Commission FP7 science and society project, addresses problems and issues in science education by guiding teachers to embrace a range of teaching factors, such as a context-based approach, motivational constructivist learning; student centred inquiry teaching; enhancing cognitive conceptualisation, and including socio-scientific decision making. The PROFILES project bases the teaching on a theoretically derived, 3 stage model, which is supported through carefully designed PROFILES modules, providing for both the students and the teacher. The major focus of the project is promoting more relevant school science education at the secondary level (grade 7 and above) by guiding teachers to gain ownership of the PROFILES philosophy and approach. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2014
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am03.04.2014
Empfohlene ZitierungHolbrook, Jack; Rannikmäe, Miia: The philosophy and approach on which the PROFILES project is based - In: CEPS Journal 4 (2014) 1, S. 9-29 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-88773
Dateien exportieren