Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
OriginaltitelTeaching chemistry about ‘Stevia’ - a case of cooperative curriculum innovation within PROFILES in Germany
ParalleltitelO steviji pri pouku kemije - primer inovacije v okviru projekta PROFILES v Nemciji
Autoren ; ;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 4 (2014) 1, S. 69-83
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Chemieunterricht; Curriculumentwicklung; Partizipation; Projekt; Lehrer; Handlungsforschung; Naturwissenschaftliche Bildung; Curriculumplanung; Unterrichtsbeispiel; Oberschule; Sekundarstufe I; Unterrichtseinheit; Schuljahr 07; Entdeckendes Lernen; Empirische Untersuchung; Bremen; Deutschland
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Fachdidaktik/mathematisch-naturwissenschaftliche Fächer
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):PROFILES is a project of teacher education and curriculum innovation funded by the FP7-programme of the European Union. The aim of PROFILES is implementing innovative science teaching practices incorporating a societal perspective and compassing inquiry-based science learning. The University of Bremen, Germany, as one of the partners, combines teacher continuous professional development with the research-based design of new teaching and learning modules for science teaching. This paper presents - as an exemplary case - how the University of Bremen is operating PROFILES. This case is illustrated according to the development of a teaching and learning module on sugar and sweeteners, incorporating the use of advertising in science education. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2014
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am08.04.2014
Empfohlene ZitierungStuckey, Marc; Lippel, Marianne; Eilks, Ingo: Teaching chemistry about ‘Stevia’ - a case of cooperative curriculum innovation within PROFILES in Germany - In: CEPS Journal 4 (2014) 1, S. 69-83 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-88804
Dateien exportieren