Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: Opportunities and challenges for children and young people studying at a distance in a university primarily for adults
Autor:
Originalveröffentlichung: Hochschule und Weiterbildung (2013) 1, S. 61-64
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Offene Universität; Altersgruppe; Fernstudium; Motivationsförderung; Individuelles Lernen; Großbritannien
Pädagogische Teildisziplin: Hochschulforschung und Hochschuldidaktik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 0174-5859
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: (Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch): How do children and young people fare in a university that was set up primarily for adults? The first Vice-Chancellor of The Open University, Sir Walter Perry, believed that ‘to follow such a course of study in isolation demands qualities of maturity that would usually be lacking in people as young as 18’. His assumption that distance learning equates with studying in isolation might be considered questionable because of the personal support available from both tutors and contacts with fellow students, both course-specific and social – increasingly possible with the new digital technologies. The concept of the ‘independent learner’ is a more positive description and recognised as a particular strength by employers. The question of ‘maturity’ is more complex and is something that will be covered later in this paper. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: Hochschule und Weiterbildung Jahr: 2013
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 15.09.2014
Empfohlene Zitierung: Manning, Elizabeth: Opportunities and challenges for children and young people studying at a distance in a university primarily for adults - In: Hochschule und Weiterbildung (2013) 1, S. 61-64 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-89025