Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
OriginaltitelChild participation in family-school cooperation
ParalleltitelUdelezba otroka pri sodelovanju sole in druzine
Autoren ; ;
OriginalveröffentlichungCEPS Journal 4 (2014) 1, S. 121-136
Dokument
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)Kind; Familie; Schule; Kooperation; Partizipation; Kinderrechtskonvention; Kindeswohl; Klassenrat; Schülermitwirkung; Eltern-Schule-Beziehung; Eltern-Lehrer-Beziehung; Befragung; Empirische Untersuchung; Kroatien
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Schulpädagogik
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2232-2647
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This paper discusses the cooperation between families and schools from the perspective of the UN Convention on the Rights of the Child (1989). Given that the principal purpose of the cooperation between families and schools is children’s well-being, it is reasonable to expect the child’s participation in situations of direct parent-teacher cooperation. The theoretical part of this paper is grounded on contemporary scientific findings in family-school cooperation and the role of the child in the process, while the empirical part seeks to determine whether the requirement for child participation is being fulfilled in family-school cooperation in Croatia. As a theoretical basis for the research, Hart’s (1995) ‘Ladder of Participation’ model has been used; the results can serve as guidelines for improving the existing school practices and introduce changes in school legislation relating to cooperation with parents. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftCEPS Journal Jahr: 2014
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am08.04.2014
Empfohlene ZitierungMales, Dubravka; Kusevic, Barbara; Siranovic, Ana: Child participation in family-school cooperation - In: CEPS Journal 4 (2014) 1, S. 121-136 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-89066
Dateien exportieren