Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Originaltitel: Child participation in family-school cooperation
Paralleltitel: Udelezba otroka pri sodelovanju sole in druzine
Autoren: ; ;
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 4 (2014) 1, S. 121-136
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Kind; Familie; Schule; Kooperation; Partizipation; Kinderrechtskonvention; Kindeswohl; Klassenrat; Schülermitwirkung; Eltern-Schule-Beziehung; Eltern-Lehrer-Beziehung; Befragung; Empirische Untersuchung; Kroatien
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Schulpädagogik
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): This paper discusses the cooperation between families and schools from the perspective of the UN Convention on the Rights of the Child (1989). Given that the principal purpose of the cooperation between families and schools is children’s well-being, it is reasonable to expect the child’s participation in situations of direct parent-teacher cooperation. The theoretical part of this paper is grounded on contemporary scientific findings in family-school cooperation and the role of the child in the process, while the empirical part seeks to determine whether the requirement for child participation is being fulfilled in family-school cooperation in Croatia. As a theoretical basis for the research, Hart’s (1995) ‘Ladder of Participation’ model has been used; the results can serve as guidelines for improving the existing school practices and introduce changes in school legislation relating to cooperation with parents. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2014
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 08.04.2014
Empfohlene Zitierung: Males, Dubravka; Kusevic, Barbara; Siranovic, Ana: Child participation in family-school cooperation - In: CEPS Journal 4 (2014) 1, S. 121-136 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-89066