Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
TitelInterrogating professional power and recognition of specialized knowledge: a class analysis
Autor
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 5 (2014) 1, S. 13-29
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Professionalisierung; Berufsgruppe; Arbeitnehmer; Lebenslanges Lernen; Entscheidungsträger; Selbstständiger; Manager; Arbeitgeber; Nicht Qualifizierter; Verein; Teilnahme; Höherqualifikation; Empirische Forschung; Latent-Class-Analyse; Kanada
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Erwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This article explores ignored dimensions of relations between professional power and recognition of specialized knowledge, specifically the relations of professional class positions and workplace power with advanced professional schooling and further education. Professional class positions, mediated by association and union memberships, are posited as and confirmed to be important determinants of both advanced educational certification and further education. The evidence is drawn from unique national surveys of the working conditions and learning practices of entire Canadian labour force including especially a 2004 survey with a large number of professional respondents. The major implication is that class positions should be incorporated in further studies of professional power generally and variations in professional learning in particular. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2014
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am25.04.2014
Empfohlene ZitierungLivingstone, David W.: Interrogating professional power and recognition of specialized knowledge: a class analysis - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 5 (2014) 1, S. 13-29 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-89612
Dateien exportieren