Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  
TitelAdult education and publishing Canadian fiction in a global context: a Foucauldian analysis
Autoren ;
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 5 (2014) 1, S. 81-96
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Erwachsenenbildung; Staatsbürgerschaft; Foucault, Michel; Schriftsteller; Veröffentlichung; Literaturförderung; Kritisches Denken; Soziales Lernen; Grounded Theory; Interview; Empirische Untersuchung; Kanada
TeildisziplinEmpirische Bildungsforschung
Erwachsenenbildung / Weiterbildung
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):This paper draws upon findings from a research study on the relationship between fiction, citizenship, and lifelong learning. It includes interviews with authors from several genres, publishing houses, and arts councils. This paper explores many of the ambivalent outcomes of the shifting power elements in publishing that can simultaneously benefit and disadvantage the publication of a national body of fiction. Although focused on the Canadian context, fiction writers and publishers around the globe face similar challenges. Using a Foucauldian analysis, it considers the importance of fiction and adult learning in shaping discourses of citizenship and critical social learning. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser ZeitschriftEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2014
Statistik Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am25.04.2014
Empfohlene ZitierungHolloway, Susan M.; Gouthro, Patricia A.: Adult education and publishing Canadian fiction in a global context: a Foucauldian analysis - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 5 (2014) 1, S. 81-96 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-89656
Dateien exportieren