Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  


Titel: Adult education and publishing Canadian fiction in a global context: a Foucauldian analysis
Autoren: ;
Originalveröffentlichung: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 5 (2014) 1, S. 81-96
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Erwachsenenbildung; Staatsbürgerschaft; Foucault, Michel; Schriftsteller; Veröffentlichung; Literaturförderung; Kritisches Denken; Soziales Lernen; Grounded Theory; Interview; Empirische Untersuchung; Kanada
Pädagogische Teildisziplin: Empirische Bildungsforschung; Erwachsenenbildung / Weiterbildung
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2000-7426
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): This paper draws upon findings from a research study on the relationship between fiction, citizenship, and lifelong learning. It includes interviews with authors from several genres, publishing houses, and arts councils. This paper explores many of the ambivalent outcomes of the shifting power elements in publishing that can simultaneously benefit and disadvantage the publication of a national body of fiction. Although focused on the Canadian context, fiction writers and publishers around the globe face similar challenges. Using a Foucauldian analysis, it considers the importance of fiction and adult learning in shaping discourses of citizenship and critical social learning. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2014
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 25.04.2014
Empfohlene Zitierung: Holloway, Susan M.; Gouthro, Patricia A.: Adult education and publishing Canadian fiction in a global context: a Foucauldian analysis - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 5 (2014) 1, S. 81-96 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-89656