Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Originaltitel: Teaching mathematical problem-solving with the brain in mind: how can opening a closed problem help?
Paralleltitel: Ucenje resevanja matematicnih problemov z upostevanjem mozganov: kako lahko pomaga odpiranje zaprtega problema?
Autor:
Originalveröffentlichung: CEPS Journal 4 (2014) 2, S. 105-120
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Problemlösen; Mathematikunterricht; Arbeitsgedächtnis; Offene Problemstellung; Sekundarbereich; Fachdidaktik; Bewusstheit; Kognitive Leistung; Aufgabenstellung; Beispiel; Gedächtnishilfe; Unterrichtsstrategie; Empirische Untersuchung; Ungarn
Pädagogische Teildisziplin: Schulpädagogik; Fachdidaktik/mathematisch-naturwissenschaftliche Fächer
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2232-2647
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): In the international literature, increasing numbers of articles and books are published about teaching and learning, with the brain in mind. For a long time, I have been sceptical about this question. However, seeing many unresolved issues in the teaching and learning of mathematics, I slowly started to study the relevant literature and have attempted to implement some ideas in my teaching. In this article, I will report on my experience with a selected mathematical problem in mathematics lessons and group study sessions; I will demonstrate how I modified the problem, based on my experience with the students, and I will reflect on my studies of brain-based mathematics teaching and learning. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: CEPS Journal Jahr: 2014
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 11.07.2014
Empfohlene Zitierung: Ambrus, András: Teaching mathematical problem-solving with the brain in mind: how can opening a closed problem help? - In: CEPS Journal 4 (2014) 2, S. 105-120 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-92174