Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:


Titel: The analysis of discursive constructions of national identity in Polish literature textbooks
Autor:
Originalveröffentlichung: IARTEM e-Journal 6 (2014) 2, S. 1-19
Dokument:
Lizenz des Dokumentes: Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch): Diskursanalyse; Nationalbewusstsein; Europäische Identität; Schulbuch; Schulbuchforschung; Polen
Pädagogische Teildisziplin: Fachdidaktik/Sprache und Literatur
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 1837-2104
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): The aim of my paper is to investigate the process of discursive construction of national identity in Polish literature textbooks. In my research project I have specified the dominating types of identities of Poles and the points of exclusion - the spaces that relate to particular social and cultural groups that are excluded from the discourse of Polishness. This research utilizes critical discourse analysis and deals with particular advantages and limitations of this approach in the context of textbook research. (DIPF/Orig.)
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 01.09.2014
Empfohlene Zitierung: Popow, Monika: The analysis of discursive constructions of national identity in Polish literature textbooks - In: IARTEM e-Journal 6 (2014) 2, S. 1-19 - URN: urn:nbn:de:0111-opus-94922