search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Wie soll es nach PIAAC weitergehen? Strukturen schaffen, Projekte initiieren und Programme entwickeln
Parallel titleWhat comes next after the PIAAC? Creating structures, initiating projects and developing programmes
Author
SourceMagazin erwachsenenbildung.at (2014) 23, 12 S. ZDB
Document  (543 KB)
License of the document Lizenz-Logo 
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1993-6818; 19936818
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dieser Beitrag diskutiert die bildungspolitischen Aufgaben nach Vorliegen der ersten PIAAC-Ergebnisse aus Sicht der Erwachsenenbildung. Der Autor stellt die Frage nach den Fundamenten relevanter Strategien zu deren Bewältigung und findet sie in den Europäischen Schlüsselkompetenzen für lebensbegleitendes Lernen. Er beschreibt Bedingungen für ein kohärentes österreichweites Angebot zum Erwerb von Schlüsselkompetenzen, mit dem die Durchlässigkeit gegenüber Arbeitsmarkt und Weiterbildung sowie dem tertiären Sektor verbessert werden kann. Den Abschluss bildet ein Vorschlag zur Einrichtung einer bundesweiten Stelle zur Steuerung der Grundbildungspolitik. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article discusses the tasks of educational policy after the publication of the first PIAAC findings from the perspective of adult education. The author enquires into the basis for relevant strategies for dealing with them and finds it in the European key competences for lifelong learning. He describes the requirements for a coherent series of offerings throughout Austria that allow acquisition of key competences and would improve the access to the labour market and continuing education as well as the tertiary sector. It concludes with a suggestion for establishing an Austrian agency that manages basic educational policy. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication27.11.2014
CitationBisovsky, Gerhard: Wie soll es nach PIAAC weitergehen? Strukturen schaffen, Projekte initiieren und Programme entwickeln - In: Magazin erwachsenenbildung.at (2014) 23, 12 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-97389 - DOI: 10.25656/01:9738
export files

share content at social platforms