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Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
TitelState – nation – education. An essay to discussing an unsolved educational issue in the European context
Autor
OriginalveröffentlichungHungarian Educational Research Journal 4 (2014) 1, 13 S.
Dokument
Schlagwörter (Deutsch)Nationalstaat; Konzept; Nationalismus; Bildung; Geschichte <Histor>; Europa
TeildisziplinAllgemeine Erziehungswissenschaft
Vergleichende Erziehungswissenschaft
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2062-9605
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):This essay is focused on a critical approach to the concept of a nation state which has been built on the exclusive domination of one ethnic group and on one ’national language’. This concept which traces back to the emergence of the ‘nation state’ in the 18th century and is illustrated by a few historical examples has proved, in most cases, not to be based on real facts, but rather on the ideological concept of a narrow nationalism. Consequently, this analysis ends up with the plea for the state as a community to be built on the acknowledgment of multiple identities and multilingualism. (DIPF/Orig.)
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PrüfsummenPrüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am05.12.2014
Empfohlene ZitierungMitter, Wolfgang: State – nation – education. An essay to discussing an unsolved educational issue in the European context - In: Hungarian Educational Research Journal 4 (2014) 1, 13 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-99136
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