Startseite pedocs Suchen Navigationsstandort pedocs - Detailanzeige

pedocs - Detailanzeige

Aufsatz (Zeitschrift) zugänglich unter
URN:
DOI:  


Titel: Editorial: a human being is a human being is a human being is a human being - the issue of migration in Europe and the responses of adult education
Autoren: ; ;
Originalveröffentlichung: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 5 (2014) 2, S. 145-148
Dokument:
Schlagwörter (Deutsch): Migration; Erwachsenenbildung; Bildungspolitik; Gesellschaft; Individuum; Erwachsenenbildner; Migrant; Ethnische Gruppe; Integration; Einführung; Europa
Pädagogische Teildisziplin: Erwachsenenbildung / Weiterbildung
Dokumentart: Aufsatz (Zeitschrift)
ISSN: 2000-7426
Sprache: Englisch
Erscheinungsjahr:
Begutachtungsstatus: Peer-Review
Abstract (Englisch): In exploring adult learning and education in connection with migration processes, questions pertaining to societies, individuals and educational institutions are posed. What educational potential is generated by migration for individuals and societies as a whole? What educational policies are developed by societies to deal with the challenge of migration? To what extent do researchers of adult and continuing education and learning study and discuss the phenomenon of migration and its consequences? (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift: European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2014
Statistik: Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument
Prüfsummen: Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis
Eintrag erfolgte am: 26.11.2014
Empfohlene Zitierung: Kurantowicz, Ewa; Salling Olesen, Henning; Wildemeersch, Danny: Editorial: a human being is a human being is a human being is a human being - the issue of migration in Europe and the responses of adult education - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 5 (2014) 2, S. 145-148 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-99217